Caricamento ...

Sot ne gazeten Shqiptare

Espandi messaggi
  • luigj shkodrani
    Messaggio 1 di 1 , 1 set 2007
    Visualizza origine
    • 0 Allegato
      Poezia shqipe flet rumanisht
      ( 01/09/07)

      Poezia shqipe flet sërish rumanisht. Këtë herë si një përpjekje për ta përcjellë atë në dimensionet e saj të plota. "Një antologji
      e poezisë shqipe"( O Antologie a poeziei albaneze) i sjell më afër poetët shqiptarë të të gjitha kohërave me lexuesin rumun. Antologjia e botuar nga shtëpia "Privirea", është përgatitur nga Luan Topçiu dhe Renata Melonashi Topçiu. Kjo antologji është cilësuar si një sipërmarrje që sjell një rrugëtim të plotë nëpër fazat në të cilat ka kaluar kjo gjini në Shqipëri.
      Antologjia e poezisë shqipe në rumanisht përfshin periudhat me të rëndësishme nëpër të cilat ka kaluar kjo poezi, qysh nga gjeneza e saj e deri në ditët tona. Ajo fillon nga folklori, duke vijuar me përfaqësuesit më kryesorë të momenteve me të rëndësishme të poezisë shqipe. Vargjet e shkruara nga De Rada, Naim Frashëri, Gjergj Fishta, Fan Noli, Lasgush Poradeci, Migjeni, Martin Camaj për të kaluar më pas te poezitë e Fatos Arapit, Dritëro Agollit, Ismail Kadaresë, Azem Shkrelit, Ali Podrimes, Xhevahir Spahiut, Besnik Mustafajt, Visar Zhitit, Resul Shabanit, Frederik Rreshpes, Bardhyl Londos, Agron Tufës. Një listë poetësh e zgjedhur nga autori për të përfaqësuar kulturën shqiptare dhe produktin artistik ndër vite. Botimi shoqërohet nga një parathënie për evolucionin e poezisë shqipe, ku ka edhe shënime për historinë e Shqipërisë. Gjithashtu, në të lexuesi gjen të dhëna për secilin nga autorët që janë përfshirë në të. Redaktori i librit është poeti rumun Dumitru M. Ion. Kopertina është konceptuar nga piktori Gentian Zeka, ndërsa piktura e përdorur për ilustrim është realizuar nga piktori Fatmir Velaj. Në parathënien e antologjisë, studiuesi dhe përkthyesi Luan Topçiu, duke e orientuar lexuesin rumun për atë çka do të gjejë në faqet e këtij libri, thekson karakterin evropian të letërsisë shqipe, karakterin e krishterë katolik të vjershërimit të vjetër shqip që ruan karakterin fetar dhe sakral të saj si dhe vlerësimet për letërsinë moderne shqipe.
      Përpjekjet
      Edhe më parë ka pasur përpjekje për përkthimin e poezisë shqipe në gjuhën rumune. Në vitin 1959 është botuar një antologji e poezisë shqipe nga autorë që nuk e kanë njohur shqipen, por e kanë kryer përkthimin përmes një gjuhe tjetër. Autori i kësaj antologjie është Toma George Maiorescu. Ndonëse një botim me problemet e veta, ishte një sipërmarrje për njohjen e kulturës shqiptare në Rumani në ato vite. Përçapje për të paraqitur poezinë shqipe në rumanisht janë bërë dhe nga Ardian Christian Kuciuk. Ai ka botuar "Un alfabet al poeziei albaneze" në vitin 2003. Ndërsa një tjetër antologji e poezisë moderne e hartuar nga studiuesi i letërsisë dhe poeti Marius Chelaru, botuar në vitin 2006, titullohet "In palma istoriei" (Në pëllëmbë të historisë). Antologjia e përgatitur nga dy autorët, Luan Topçiu dhe Renata Melonashi, është përpjekja e katërt për ta bërë të njohur poezinë shqipe në hapësirat rumune. Botime të tilla përfshirëse shpesh janë shoqëruar edhe me pikëpyetje për autorët përfaqësues. Asgjë nuk është shteruese kur bëhet fjalë për emra që kanë krijuar ndër vite, megjithatë Topçiu beson se ka zgjedhur poetët më përfaqësues. Si ata që përfaqësojnë letërsinë e vjetër shqipe e deri tek poetët që krijojnë letërsinë bashkëkohore. Autorët kanë edhe më parë përvoja të suksesshme të përkthimit në gjuhën rumune. Luan Topçiu dhe Renata Melonashi Topçiu janë autorë të fjalorit më të madh Rumanisht-Shqip, të botuar në Bukuresht, përkthyes të disa librave me poezi dhe prozë nga letërsia shqipe në rumanisht dhe autorë të disa librave me studime në të dy gjuhët. Një meritë të veçantë kanë për përkthimin e autorëve nga poezia klasike shqipe si Lasgush Poradeci, Naim Frashëri, Fan Noli, Gjergj Fishta, De Rada etj. "Një antologji e poezisë shqipe", është një tjetër rast që lexuesit rumun t'i ofrohet një copëz e shpirtit shqiptar. Frymëzimet e tyre, ndjenjat, mënyra e të parit e botës, të jetës shqiptare etj.

      Få de bedste resultater med MSN Search