Caricamento ...

Najvazniji dani u Hagu i intervju advokata Tapuskovica

Espandi messaggi
  • Coord. Naz. per la Jugoslavia
    Messaggio 1 di 1 , 1 set 2004
    Visualizza origine
    • 0 Allegato
      Da: "Vladimir Krsljanin" <slobodavk@ yubc. net>
      Data: Lun 30 Ago 2004 15:54:37 Europe/Rome
      Oggetto: Vazno obavestenje: Najvazniji dani u Hagu i intervju advokata
      Tapuskovica

      HASKI TRIBUNAL: NAMETANJE ADVOKATA MILOSEVICU?

      Intervju Branislava Tapuskovica nemackom dnevnom listu "junge Welt",
      30. Avgusta 2004.

      Razgovarala: Ana Gutenberg

      P: Sekretar MKTJ Vas je nedavno molio da se saglsite da budete na listi
      advokata koji bi potencijalno mogli biti odredjeni za nametnute
      branioce g. Milosevicu. Da li ste bili iznenadjeni sto se sudije
      vracaju tom pitanju posto se g. Milosevic uspesno branio sam u prvoj
      polovini procesa? Odnosno, sta ste u stvari pomislili?

      O: Jesam, bio sam iznenadjen. Jer, ako je Slobodan Milosevic bolestan,
      cak i da je sve vreme imao branioca, sudjenje se ne bi moglo odrzati
      sve dok bolest traje. Predlog tuzilastva da se koristi video link je
      besmislen: video link bolesnog coveka ne moze uciniti procesno
      sposobnim.

      P: Zasto ste to odbili?

      O: Postovao sam odredbu cl. 21, tacka 4/d Statuta medjunarodnog
      tribunala za bivsu Jugoslaviju prema kojoj je svakom optuzenom
      zagarantovano pravo DA MU SE SUDI U NJEGOVOJ PRISUTNOSTI I DA SE BRANI
      LICNO.

      P: Secam se da su se sudije povremeno vrlo grubo odnosile prema Vama
      kada ste uspesno povezivali cinjenice tokom svedocenja svedoka optuzbe.
      Jednom su Vas cak optuzili da branite g. Milosevica. Kakav je Vas
      komentar?

      O: Ja to nisam tako doziveo. Moja duznost je bila da narocito
      insistiram na oslobadjajucim cinjenicama koje su proizlazile iz
      pismenih dokaza koje sam dobijao od tuzilastva. Zaista, nije moj
      problem kako su se sudije drzale prema meni.

      P: Sta mislite o stavu da je optuzeni suvise bolestan da se sam brani,
      a dovoljno zdrav da izdrzi sudjenje? Da li je to uobicajeno?

      O: O stanju zdravlja odlucuju iskljucivo lekari i po mom misljenju to
      je obavezujuce za sud. Ako lekari utvrde da je Slobodan Milosevic
      bolestan i da nije sposoban da se sam brani i da prisustvuje sudjenju
      sudjenja ne moze biti. Jednostavno: tuzilastvo tada nema slucaj.

      P: Kriticari kazu da je nametanje branioca g. Milosevicu u stvari
      pokusaj da se on onemoguci da izvede svoje cinjenice i svedoke. Molim
      za Vas komentar.

      O: Sudjenje ne moze biti regularno ukoliko Slobodan Milosevic ne izvede
      svoje dokaze.

      P: Sta mislite o cinjenici da je bivsi drzavni sekretar SAD Medlin
      Olbrajt posetila tribunal upravo istog dana pocetkom jula kada su
      sudije prihvatile mogucnost nametanja branioca?

      O: Moze se samo nagadjati, moj stav je uvek bio: politika ne sme da
      utice na rad bilo kog suda.

      P: Mnogo Vam hvala.

      Den Artikel finden Sie unter:
      http://www.jungewelt.de/2004/08-30/018.php

      (c) Junge Welt 2004
      http://www.jungewelt.de

      BITKA ZA ISTINU PREDSEDNIKA MILOSEVICA JE BITKA ZA NASU BUDUCNOST.
      ISTINA CE POBEDITI SAMO UZ VASU POMOC.
      POMOZITE ODMAH!
      http://www.icdsm.org/battle.htm
      VAZNO OBAVESTENJE
      ===================

      ISTORIJSKI ZNACAJNA UVODNA REC SLOBODANA MILOSEVICA PRED NATO
      TRIBUNALOM U HAGU BICE IZRECENA U UTORAK, 31. AVGUSTA 2004. GODINE SA
      POCETKOM U 9:00 CASOVA UJUTRU.

      SLEDECEG DANA, U SREDU 1. SEPTEMBRA, TRIBUNAL CE RASPRAVLJATI O
      MOGUCNOSTI NAMETANJA BRANIOCA PREDSEDNIKU MILOSEVICU, SUPROTNO NORMAMA
      MEDJUNARODNOG PRAVA I SAMOG TRIBUNALA.

      UDRUZENJE SLOBODA I MEDJUNARODNI KOMITET ZA ODBRANU SLOBODANA
      MILOSEVICA POZIVAJU SVE PRIJATELJE SLOBODE, SRPSKOG NARODA I
      JUGOSLAVIJE DA TIH DANA BUDU U HAGU ILI DA NA DRUGI NACIN IZRAZE SVOJU
      SOLIDARNOST SA NAJVECIM BORCEM ZA SLOBODU, RAVNOPRAVNOST I NACIONALNO
      DOSTOJANSTVO.

      U SREDU, 1. SEPTEMBRA, PO ZAVRSETKU ZASEDANJA TRIBUNALA, MEDJUNARODNI
      KOMITET ZA ODBRANU SLOBODANA MILOSEVICA SE ODRZATI KONFERENCIJU ZA
      STAMPU NA KOJOJ CE GOVORITI:
      - KLAUS HARTMAN (Nemacka), Potpredsednik Medjunarodnog komiteta za
      odbranu Slobodana Milosevica i
      - TIFEN DIKSON (Kanada), advokat Medjunarodnog komiteta za odbranu
      Slobodana Milosevica.

      SVI KOJI NE BUDU U STANJU DA TIH DANA BUDU U HAGU, MOGU PRATITI PRENOS
      PREKO INTERNETA, BIRAJUCI ODGOVARAJUCI LINK (video ili audio, na
      srpskom ili na
      engleskom jeziku - za pracenje je potreban besplatni program Real
      Player, koji se takodje moze "skinuti" sa Interneta) NA GLAVNOJ
      STRANICI VEB SAJTA SAMOG TRIBUNALA:

      www.un.org/icty

      Prenos je u vremenu "pomeren" za pola casa, dakle pocinje u 9:30.

      SLOBODA urgently needs your donation.
      Please find the detailed instructions at:
      http://www.sloboda.org.yu/pomoc.htm

      To join or help this struggle, visit:
      http://www.sloboda.org.yu/ (Sloboda/Freedom association)
      http://www.icdsm.org/ (the international committee to defend Slobodan